LEAN termékfejlesztés lépésről lépésre

LEAN termékfejlesztés lépésről lépésre

19

March
18

LEAN termékfejlesztés lépésről lépésre

A nagyvállalatok, KKV-k és startupok egyaránt a LEAN termékfejlesztést (vagy annak egy ágazatát) veszik alapul egy új termék fejlesztésénél. A következőkben a LEAN és az adatvezérelt gondolkodásmód kapcsolódásáról írunk és megnézzük, tud-e működni az egyik a másik nélkül.

⓵ IDEAS, tehát egy új termék (esetleg új cég, spinoff) megálmodása. A klasszikus „mi lenne, ha…?” fázis, amiből vagy nagy sikertörténetek, vagy kudarcok születhetnek meg.

⓶ BUILD, azaz a gondolatok fizikai megvalósításának elindítása. Ez lehet egy skicc, egy gyors felmérés a közösségi médiában vagy akár egy fókuszcsoportos felmérés.

⓷ PRODUCT, avagy a termék létrehozása. Fizikai termék esetében ez a prototípus létrehozásának a fázisa, digitális termék esetében pedig ekkor kerülnek ki tesztelésre egy szűk kör számára az appok, szoftverek kezdeti verziói.

Észrevetted?
Már a 2-3. fázisban is fontos szerepe van az ADATVEZÉRELT gondolkodásnak, amelyben megérzések és vélemények helyett tesztelés és tények vannak.

⓸ MEASURE, tehát az eddigi teljesítmény (tesztelés, felmérés) mérése. Ekkor mutatkozik meg, hogy az IDEAS fázis feltételezéseit vajon visszaigazolja-e a piac, vagy sem.

⓹ DATA, tehát a 4. fázisban összegyűlt adatok összegzése, feldolgozása és elemzése. Ekkor dől el, hogy a termékfejlesztés, piaci bevezetés mely irányba folytatódjon: a korábban megkezdettek szerint menjünk tovább, vagy lépjünk vissza akár a legelső pontig és tervezzük újra a terméket a legelejéről.

⓺ LEARN, avagy: No data, no learning. Adatok nélkül nincs mire alapozni egy termékfejlesztést, ezért adatok híján ma már nem értelmezhetőek a marketing folyamatai sem.
⓺+⓵: piaci bevezetés: a 6 fázis betartásával a piac azt a terméket fogja kapni, amire valóban szüksége van. 

Összegezve, az adatvezérelt gondolkodásmód elemi része a marketing folyamatoknak, e nélkül nem tudjuk megismerni a piaci igényeket vagy a célcsoport viselkedését. Nem véletlen tehát, hogy a nagyvállalatok felelősen csak adatokra alapozott döntések mentén vezetnek be új termékeket vagy formálják a meglévőeket.

 

Interested in more? Contact us.

If you would like to know more about us, our services and offers please send a message and we will get back to you.

Vendég street 84. 1/7. 4026 Debrecen, Hungary

+36 52 212 380

contact@dataexpert.hu









where to find us

Get directions